Suppose, your name is Sumon / Sumona. You are a student of Sonapur High School, Rangpur. Unfortunately you had been attacked by typhoid and could not appear in the annual examination. Now, write an application to the Headmaster of your school for promoting to the next class.
15 December, 2020
The Headmaster
Sonapur High School
Rangpur
Subject: Application for promoting in class nine.
Sonapur High School
Rangpur
Subject: Application for promoting in class nine.
Dear Sir,
With due respect I would like to inform you that unfortunately I had been attacked by typhoid in the last month and could not appear in the annual examination. I had a very good preparation and I am sure that I would do well if I could sit for the examination. In the 2nd term examination, I obtained 70% marks on average.
In the circumstances, I hope that you would be kind enough to promote me in class nine.
Yours obediently
Sumona Akter
Class- Eight
Roll no. - 4
Enclosure:
Class- Eight
Roll no. - 4
Enclosure:
(1) Medical certificate
(2) Mark sheet of 2nd term examination
(2) Mark sheet of 2nd term examination
⍟ Most important topics for you:
প্রিয় SSC ও HSC পরীক্ষার্থী বৃন্দ, এই ব্লগের লেখা যদি তোমার ভালো লেগে থাকে, তাহলে জেনে রাখো-আমাদের প্রকাশিত বইয়ের লেখা এর চেয়েও আরো বেশি সহজ, সাবলীল, গোছানো, বোধগম্য ও গবেষণাধর্মী। প্রতিটি Content বাংলা অনুবাদসহ। SSC ও HSC-র Grammar অংশে যারা 60 এ 60-ই নিশ্চিত করতে চাও এবং English 1st & 2nd Part এর Writing অংশে যারা পূর্ণ নম্বর পেতে চাও, তোমাদের জন্য আমরা প্রকাশ করেছি দুটি গবেষণামূলক বই। হাজার হাজার শিক্ষার্থীর জীবন বদলে দেয়া আমাদের প্রকাশিত এ বই দুটির কিছু অংশ পড়ে দেখতে চাইলে তোমরা রকমারি ডট কম থেকে “একটু পড়ে দেখুন” অংশ থেকে কিছু অংশ পড়ে দেখতে পারো: ⍟ Collegiate Basic English Grammar (৬ষ্ঠ-৯ম, SSC, HSC & BCS) ⍟ Collegiate An Essential Book of Paragraph, Composition, Letter & Application (৬ষ্ঠ-৯ম, SSC & HSC). রকমারিতে অর্ডার করতে কল করো 16297 নাম্বারে।
বই দুটি তোমার কল্পনার চেয়েও সুন্দর কি না তা কিছু অংশ পড়ে দেখলেই আশা করি বুঝতে পারবে! আমাদের ফেসবুক গ্রুপেও তোমরা যোগ দিতে পারো: Collegiate Publications
No comments:
Post a Comment